Disciplines

Bij de Schietsport Vereniging Wezep kunt u de volgende disciplines beoefenen, Luchtgeweer en Luchtpistool op 10 mtr, Klein Kaliber( vuur)onderverdeelt in KK geweer, KK karabijn, KK pistool, KK revolver op 10 mtr en/of 12 mtr.

Wat is schietsport?

Globaal komt het er op neer dat je met een wapen schiet op een schietschijf die bedrukt is met ringen met een waardering van 1 t/m 10. De schutter die met 40 schoten de meeste punten schiet heeft gewonnen.

De schietsport is een individualistische sport, op het schietpunt kan de schutters slechts door een perfecte afwerking van de schiethandeling het goede schot afvuren. Schietsport is een constante wedstrijd tegen jezelf, je kunt nooit een ander de schuld geven van je slechte score, maar een ander gaat ook nooit met de eer strijken van je goed presteren. In de schietsport word de prestatie niet bepaald door de grootte, kracht, leeftijd en snelheid van de sportman of sportvrouw. Een goed resultaat is mede afhankelijk van een goede concentratie, beheersing van de schiettechniek, discipline en ademhalingsbeheersing. De schietsport is dan ook uitermate geschikt voor jeugd, en mannen en vrouwen van alle leeftijden.

Wedstrijden

U kunt uitsluitend op de club schieten, maar indien u dit wilt zijn er ook buiten de club mogelijkheden om te schieten.

In het schietseizoen worden er door andere schietsport verenigingen in heel Nederland wedstrijden georganiseerd waaraan men kan deelnemen. Een aantal van onze leden doet dit regelmatig, dan word gezamenlijk naar zo’n wedstrijd toe gegaan om te schieten en er verder een gezellige happening van te maken.